PRODUK PALING LARIS

JOM LAYAN


Saturday, January 9, 2010

Cara Mewujudkan Suasana Romantik (Part 1)

CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 1

Jika pasangan anda terpaksa berurusan di luar kawasan untuk beberapa hari, beritahu dia yang anda sangat bimbangkan keselamatannya. Kalau boleh anda mahu menyediakan beberapa orang bodyguard untuk memerhatikannya bagi pihak anda. Jangan lupa berikan teddy bear yang kecil untuk menemaninya.


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 2

Beli kertas “glow in the dark” dan buatkan bintang-bintang kertas. Susun serta gantung atau tampalkan bintang-bintang tersebut pada bahagian atas kamar tidur anda. membentuk kata-kata romantis seperti "I Love You". Bila lampu dipadamkan mesej tersebut akan disampaikan.


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 3

Bila anda dan pasangan anda keluar berdating atau Candle Light Dinner, jangan lupa belikan 11 kuntum bunga ros merah dan 1 kuntum bunga ros merah plastik. Letakkan bunga ros plastik tadi pada bahagian tengah bunga ros sebenar tadi.

Berikan pasangan anda jambangan bunga tersebut dengan sekeping kad bertulis :

“Saya akan sentiasa menyintai awak sehinggalah bunga ros terakhir layu.”


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 4

Jika anda pakar membina laman web, belikan nama domain web yang sama dengan nama pasangan anda. Contohnya, www.aliya_qistina.com atau www.afiq_adha.com. Bina laman web yang anda dedikasikan khas untuk pasangan anda. Limpahi laman web tersebut dengan sajak-sajak puitis dan bunga-bungaan seperti bunga ros. Upload gambar-gambar kenangan manis anda bersama. Pasangan anda pasti terharu jika suatu hari dia terklik ke laman web tersebut.

Kawan saya pernah menceritakan betapa beliau terharu tatkala kawan-kawan lama semasa di kampus dulu mula menjejaki beliau, bila dirisik barulah beliau tahu.. suaminya telah mewujudkan laman facebook untuk beliau... bukan sekadar untuk beliau menjejaki kawan-kawan lamanya tetapi suaminya turut meng’upload’ gambar-gambar romantik mereka termasuklah gambar semasa pertunangan dan perkahwinan mereka.. oh.. how sweet!!


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 5

Belikan sebuah cermin kecil ( seperti cermin sakti dalam cerita dongeng) dan kepilkan sekeping kad bertulis ;

“In this mirror you will see the image of

the most beautiful woman in the world.”


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 6

Jika pasangan anda suka membaca novel atau majalah, ambil pensel dan gariskan beberapa huruf pada muka surat yang belum dibaca. Huruf-Huruf tersebut akan membentuk beberapa perkataan romantis. Contohnya.. The palace was a labyrinth, their passage through it tortuous and interminable. Initially they passed from building to building under the sodden sky. Steve's feet ached; he might have laughed at himself, the tireless traveler, grown too soft from his months in the city to walk any proper distance. Abruptly the guards halted.

Bukankah perkataan bergaris tersebut membentuk perkataan I love U?? Perkataan tersebut pastinya mengharukan pasangan anda tatkala dia menulis semula setiap huruf tersebut. Jika anda punya masa yang lebih.. apa kata anda fikirkan 1 kod huruf yang lebih romantis. Contohnya "Sayangku Dayana, Tahukah betapa sayang dan cintanya abang kepada kamu"


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 7

Hantarkan sejambak bunga sekurang-kurangnya sebulan sekali kepada pasangan anda di tempat kerjanya. Bunga tersebut bukan sahaja akan menggembirakan hatinya malah dia turut akan berbesar hati sekiranya rakan sekerja memuji ketulusan perhubungan kamu. Malah pasti ada yang akan mencemburui kamu... Tapi janganlah kerap sangat takut nanti kamu berdua akan berasa jemu pula.


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 8

Semasa bersiar-siar di taman, kutip seketul batu dan katakan anda mahu menyimpannya sebagai salah satu kenangan yang istimewa. Kemudian ukirkan perkataan seperti

"I Love Nadia Forever"

Dan jangan lupa berikan kepada pasangan anda.


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 9

Pergi ke satu kawasan pergunungan yang luas. Baring bersama pasangan anda di kawasan yang lapang. Lihat ke langit dan perhatikan pergerakan awan dan meneka bentuk gerakan awan tersebut. Bukan sahaja anda berdua boleh relaks.. tapi tidakkah cara sebegitu mengembalikan anda ke zaman kanak-kanak anda?

CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 10

Jika pasangan anda terlalu sibuk dengan kerjanya dan terpaksa bekerja lebih masa di pejabatnya, apa kata anda hubungi pizza hut @ macdonald untuk menghantar makanan kepada pasangan anda. Kalau anda pandai memasak lagi bagus.. Masakkan pasangan anda makanan kegemaranya dan hantar ke pejabatnya.SMS kepada pasangan anda, bahawa anda tidak sanggup untuk makan sekiranya pasangan anda juga tidak makan.


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 11

Belikan sekuntum bunga ros dan letakkan di tempat yang mudah dilihat oleh pasangan anda bersama nota bertulis;

"Terima kasih sayangku kerana hadir dalam hidupku.. ."


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 12

Jika pasangan anda kepenatan setelah seharian bekerja, taburkan sedikit fragrant bath oil ke dalam tiub mandinya dan mandikan pasangan anda dari hujung rambut sehingga hujung kaki. Selesai mandi bawa pasangan anda ke katil dan cium dahinya dengan penuh kelembutan.


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 13

Jika pasangan anda mempunyai lagu kegemaran, copy lagu tersebut ke dalam CD. Ajak pasangan anda untuk ke tempat-tempat yang romantik dan sunyi. Dalam keadaan romantik, mainkan lagu kegemaran pasangan anda dan ajaklah dia menari. Tetapi jika anda berkebolehan untuk bermain alat muzik dan menyanyi (tidak kisah bagaimana vokal anda).. nyanyikan sebuah lagu kegemarannya. Pasti dia akan menyukainya.


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 14

Bawa pasangan anda berjalan-jalan di tepi pantai. Ukir bentuk ‘love’ yang besar dan duduk di dalamnya sambil memerhatikan matahari terbenam.


CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 15

Bawa pasangan anda ke sesuatu tempat dan tidur di dalam khemah. Lapangkan dada dan lupakan masalah kerja buat seketika. Habiskan masa bersama dengan penuh relaks dan ungkapkan kata-kata cinta. Jika anda tidak punya masa yang panjang cukuplah sekadar mendirikan khemah di halaman rumah anda (seperti dalam drama korea – FULL HOUSE). Ruang yang kecil dan hanya menempatkan anda berdua itu pastinya bagaikan syurga dan ditemani oleh bunyian cengkerik. Belai pasangan anda semahunya.

CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 16

Jika anda dan pasangan terpaksa berpisah sementara disebabkan oleh tuntutan kerja. Sentiasa hubunginya dan nyatakan betapa anda rindukanya. Jika anda mendengar apa2 lagu di corong radio yang boleh menyatakan perasaan rindu anda, call pasangan anda dan minta dia mendengarnya.. Kawan saya pernah menangis terharu apabila suaminya meminta dia mendengar lagu “Bila Terasa Rindu” nyanyian Dafi semasa menghadiri kursus selama 3 minggu. Yang lebih mengharukan apabila suaminya menelefon dan menyanyikan lagu ‘Untukmu Sayang’ dendangan kumpulan Fabians sambil diiringi petikan gitar. Kawan saya berasa tidak sabar untuk pulang ke sisi suaminya itu..

CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK 16

Ajak pasangan anda keluar dengan mengirimkan sampul surat berisi pita kepadanya. Pada pita tersebut rakamkan lagu tema Mission Impossible dan suara anda yang mengatakan, “Your mission if you choose to accept it is to make your way to Café Venoli, 123 Park Lane at 18.30 Eastern Standard Time. There you will rendezvous with a stunningly attractive man wearing a red carnation. The future of the free world is now in your hands. This tape will self destruct in five seconds.” Selesai dengan mesej anda rakam pula bunyi jam berdetik dan katakan padanya , “Masa berjalan, tunggu apa lagi.. Bersedialah…” Bunyi macam pelik kan?? Tapi ini la CARA UNTUK MENCIPTA SUASANA ROMANTIK yang kreatif!






1 comment:

ANDA MENCARI SESUATU??? TAIPKAN KEYWORD ANDA DI SINI

VIDEO BEST KHAS UNTUK KORANG

Lagu Romantik

Powered by eSnips.com